Je website door de scanner

Als je ziek bent ga je eerst naar een arts voor een goede diagnose, zodat je de juiste behandeling krijgt. Een contentscan is een diagnose van de inhoud van je website. Met een goede diagnose ontdek je wat er nodig is om het doel van je website (beter) te bereiken.

Doe iets aan de pijn

Stel: je hebt al jaren pijn in je rug. Je gaat ermee naar een fysiotherapeut, een manueel therapeut, een chiropractor, body stress release, yin yoga, acupunctuur en een sportmasseur. Het helpt allemaal een beetje, of tijdelijk. Maar je rugpijn blijft.

Tot je een specialist vindt die verder kijkt dan je rug en ontdekt dat de oorzaak in je rechterknie zit.

Had je eerder de juiste behandeling gekregen, dan had dat een hoop pijn, frustratie en geld gescheeld!

Bespaar geld, tijd en frustratie

Zou het – vóór je investeert in een SEO-specialist, een webdesigner of een tekstschrijver – niet handig zijn om te weten of het probleem inderdaad in je vindbaarheid, je design of je teksten zit?

Contentscan Tekstzuster Ursula
Ursula heeft zich echt verdiept in wat ik doe en was daardoor een erg goede sparringpartner. En niet onbelangrijk: mijn vindbaarheid is enorm verbeterd, inmiddels heb ik een wachtlijst!
Hanneke
Hanneke
Lichaamsgericht Therapeut

Hoe werkt het?

Stap 1

Deel je website

Deel je website met Tekstzuster zodat ‘ie ter voorbereiding alvast door de scanner kan.

Stap 2

Maak 1,5 uur vrij

Maak 1,5 uur vrij in je agenda om in een videocall de scanuitslagen te bespreken.

Stap 3

Kies je behandeling

Verbeter je content op basis van je aantekeningen en/of de opname van ons gesprek.

Als het misgaat: een voorbeeld

Een coach leende 5000 euro om haar website te pimpen en meer klanten naar haar workshops te krijgen. Het geld ging grotendeels op aan een reclamebureau, een SEA-specialist en iemand die een ingewikkeld extern boekingssysteem bouwde. Het reclamebureau kwam met wilde ideeën waar ze niets mee kon. De SEA-specialist maakte haar website goed vindbaar, maar eenmaal op haar website liepen mensen volledig vast in een onduidelijk boekingssysteem.

3x raden hoeveel nieuwe klanten voor haar workshops dit allemaal opleverde…

Dit is waarom ik verder kijk dan je teksten lang zijn. Ik denk eerst met je mee: wat is je doel, wat is er nodig om dat te bereiken? Daarna schrijf ik met alle liefde toffe en vindbare teksten voor je.

Verder kijken dan je teksten lang zijn

Omdat een website een complex geheel is van tekst, design, strategie, marketing, vindbaarheid en denken vanuit je klant, kijk ik met een contentscan naar:

  • De juiste woorden
    Zijn je teksten klantgericht, doelgericht, geschikt voor online en verleidelijk? Herkent je klant zichzelf in je aanbod?
  • Op de juiste plek
    Wat is het doel van deze pagina? Wat wil je van je bezoeker op dit punt? Helpt de content de bezoeker naar de juiste plek?
  • Op het juiste moment
    Is je navigatie helder, staan knoppen op de juiste plek, raak ik de weg niet kwijt? Val je niet te vroeg met de deur in huis?

Een betere website vraagt om een goede diagnose

Je kan emmers vol geld investeren in advertenties, SEO-specialisten of een webshop om meer klanten te trekken. Maar:

👉🏻 Mooie advertenties… betekenen niet automatisch meer klanten.
👉🏻 Hoger in Google en meer bezoekers op je homepage… betekent niet automatisch meer klanten.
👉🏻 Een webshop… betekent niet automatisch meer klanten.

Zou je je zuurverdiende pecunnia niet liever investeren in een oplossing die zichzelf terugverdient?

Moeilijke materie wist Ursula duidelijk en simpel te beschrijven. Toch voelt het als van mijn eigen woorden. Ook was het fijn dat ze meedacht en advies gaf over vindbaarheid en vormgeving. En is ze snel en adequaat.
Diana
Masseur & MER-therapeut
recept

Een (leesbaar) recept voor een website die beter converteert

Na een contentscan weet je of je iets moet doen aan je vindbaarheid, of aan je boodschap. Aan je indeling of aan je uitstraling. Aan je toegankelijkheid of je strategie. Zo weet je precies wat je moet aanpassen, waar je nog eens goed over na moet gaan denken en in welke specialist je als eerste moet investeren om je doel te bereiken.

Boek je contentscan

Vakmanschap is beterschap

Slechts anderhalf uur van je tijd, maar wel een berg interessante eye-openers en lekker concrete en praktische adviezen.

  • Contentanalyse
  • Bespreking 1,5 uur
  • Aantekeningen/opname
295,- excl. btw

Een investering die je snel terugverdient. Doen? Vul het formulier in en steek de thermometer in je content.

Je krijgt een bevestiging in je mailbox.
Ik neem binnen 24 uur contact met je op om je contentscan te plannen.
Zodra je contentscan gepland staat, ontvang je de factuur.

Inloopspreekuur

Een korte vraag? Een klein voorproefje van wat ik voor je website kan betekenen? Kom eens langs in het online inloopspreekuur.

Ursula legt moeilijke materie eenvoudig uit en heeft briljante hersenkronkels.
Jeroen
Jeroen
DarmSpecialist