Maak je website beter

Want er zijn er nóg 6 miljoen

Wanneer je een contentscan laat doen, ontdek je dat er heel veel meer komt kijken bij een website dan het design en vertellen over je diensten en producten. Of misschien had je daar geen contentscan voor nodig.

Hoe dan?

En da’s een vak apart. Dingen die je pas ziet als je ze doorhebt:

– Wat het verschil is tussen een tekst en een webtekst
– Hoe je van iedere pagina een gratis Google-advertentie maakt
– Waarom je beter geen ‘klik hier’ gebruikt
– Hoe mensen online lezen
– Waarom meer bezoekers op je website niet genoeg is
– Hoe en waarom je goede koppen schrijft
– Waarom een eigen geluid (tone of voice) belangrijk is
– Wat ‘klantgericht’ betekent voor je webteksten
– Hoe en waarom je teksten schrijft die heel Holland snapt
– Wat de clichés zijn die je wilt voorkomen
– Hoe je van denken vanuit je doelgroep een 2e natuur maakt
– Wat het verschil is tussen webredactie, tekstschrijven en copywriting

Als tekstzuster kijk ik verder dan je teksten lang zijn. Omdat het pijn doet als je bakken met geld hebt uitgegeven aan webdesign, SEO of advertenties zonder dat het echt meer klanten opleverde.

Vakmanschap is beterschap.

Kom gerust eens langs op het inloopspreekuur of boek een contentscan.

Doe iets aan de pijn!

Tekstpoli Tekstzuster Ursula
We zochten iemand die niet alleen leuke tekstjes schrijft, maar een echte verhalenverteller met ervaring op online gebied. Ursula was wat mij betreft de perfecte keuze. Ze heeft oog voor detail en nam naast koppen en teksten ook de knoppen en menutitels onder handen om de conversie te verhogen.
Lisa
User Intelligence

Hoe werkt het?

Deel je website

Deel je website met Tekstzuster zodat ‘ie ter voorbereiding alvast door de scanner kan.

Maak 4 uur vrij

Maak 1,5 uur vrij in je agenda om in een videocall de scanuitslagen te bespreken.

Kies je behandeling

Verbeter je content op basis van je aantekeningen en/of de opname van ons gesprek.

Als het misgaat: een voorbeeld

Een coach leende 5000 euro om haar website te pimpen en meer klanten naar haar workshops te krijgen. Het geld ging grotendeels op aan een reclamebureau, een SEA-specialist en iemand die een ingewikkeld extern boekingssysteem bouwde. Het reclamebureau kwam met wilde ideeën waar ze niets mee kon. De SEA-specialist maakte haar website goed vindbaar, maar eenmaal op haar website liepen mensen volledig vast in een onduidelijk boekingssysteem.

3x raden hoeveel nieuwe klanten voor haar workshops dit allemaal opleverde…

Dit is waarom ik verder kijk dan je teksten lang zijn. Ik denk eerst met je mee: wat is je doel, wat is er nodig om dat te bereiken? Daarna schrijf ik met alle liefde toffe en vindbare teksten voor je.

Een betere website vraagt om een goede diagnose

Het doel van de coach uit het voorbeeld was: meer klanten. Om dat te bereiken had ze bedacht dat ze reclame moest maken voor haar workshops, dat haar website beter gevonden moest worden en dat mensen haar workshops online moesten kunnen kopen. Maar…

👉🏻 Mooie advertenties… betekenen niet automatisch meer klanten.
👉🏻 Hoger in Google en meer bezoekers op je homepage… betekent niet automatisch meer klanten.
👉🏻 Een webshop… betekent niet automatisch meer klanten.

Verder kijken dan je teksten lang zijn

Omdat een website een complex geheel is van tekst, design, strategie, marketing, vindbaarheid en denken vanuit je klant, kijk ik met een contentscan naar:

  • De juiste woorden
    Zijn je teksten klantgericht, doelgericht, geschikt voor online en verleidelijk? Herkent je klant zichzelf in je aanbod?
  • Op de juiste plek
    Wat is het doel van deze pagina? Wat wil je van je bezoeker op dit punt? Helpt de content de bezoeker naar de juiste plek?
  • Op het juiste moment
    Is je navigatie helder, staan knoppen op de juiste plek, raak ik de weg niet kwijt? Val je niet te vroeg met de deur in huis?
Moeilijke materie wist Ursula duidelijk en simpel te beschrijven. Toch voelt het als van mijn eigen woorden. Ook was het fijn dat ze meedacht en advies gaf over vindbaarheid en vormgeving. En is ze snel en adequaat.
Diana
Masseur & MER-therapeut
recept

Resultaat: een leesbaar recept voor een website die beter converteert

Na een contentscan weet je of je iets moet doen aan je vindbaarheid, of aan je boodschap. Aan je indeling of aan je uitstraling. Aan je toegankelijkheid of je strategie. Zo weet je precies wat je moet aanpassen, waar je nog eens goed over na moet gaan denken en in welke specialist je als eerste moet investeren om je doel te bereiken.

Boek je contentscan

Vakmanschap is beterschap

Slechts anderhalf uur van je tijd, maar wel een berg interessante eye-openers en lekker concrete en praktische adviezen.

  • Contentanalyse
  • Bespreking 1,5 uur
  • Aantekeningen/opname
375,- excl. btw

Een investering die je snel terugverdient. Doen? Vul het formulier in en steek de thermometer in je content.

Je krijgt een bevestiging in je mailbox.
Ik neem binnen 24 uur contact met je op om je afspraak op de tekstpoli te plannen.
Zodra je afspraak gepland staat, ontvang je de factuur.

Contentscan

Weet je nog niet precies wat er allemaal moet gebeuren? Boek eerst een contentscan. Dan weet je zeker dat je je tijd, geld en energie in de juiste dingen steekt

Wij zijn heel goed in wat we doen, maar hoe verwoord je dat op een manier die scepsis wegneemt en vertrouwen geeft? Die brug is Ursula voor ons geweest.
Jeroen
Jeroen
DarmSpecialist